Brands

A

Adidas er et tysk firma, der producerer sportsudstyr og diverse ting indenfor sportsmode, særligt kendt for at lave fodtøj, men også bl.a. trøjer og shorts. Adidas er en del af Adidas Group, som også ejer Reebok. Adidas blev i sin tid startet af to brødre, Adolf og Rudolph Dassler, men de blev uvenner, og den ene startede derfor Puma med fokus på modetøj. Forholdet mellem de to firmaer er dog blevet bedre gennem tiden.

Logoet skal forstille et bjerg, som skal betyde at man kan overkomme alt.

Det er vigtgt at man er godt tilpas og i sit rette, når man udøver sport. Uanset om du er på ski, bestiger bjerge eller sejler på floden, kan Adidas klarer de udfordringer du møder på din vej. Med et kalrt udsyn, bliver din præstation meget bedre.
Alain Mikli, født Alain Miklitarian, er en fransk-armensk designer af high-end håndlavede briller og accessoires. Siden 1978 har mærket været synonymt med særpræg og provokation takket være dets unikke design og eksklusive farvekombinationer. Mikli selv hævder, at hans brug af farve er inspireret af hans libanesiske armenske rødder. Alain Mikli er en union mellem et kunstværk og et forbrugerprodukt og er en favorit blandt europæiske berømtheder og avantgarde amerikanere. I 1978 åbnede Mikli sit designstudio i Paris. I 1983 hjalp berømtheder som Elton John med at booste designets anerkendelse ved at bære Miklis produkter. Kanye West havde Alain Mikli solbriller i sin musikvideo, Stronger, som han specifikt anmodede om fra designeren. Denne stil af solbriller er blevet et bredt fænomen, der normalt betegnes som 'shutter shades'.

B

Blackfin er den perfekte kombination mellem teknologi og design.

Håndlavet i Italien af den højeste kvalitet af japansk titanium, er hvert stel håndværker fremstillet i en process af 53 produktionsstrin.

Hvert stel er individuel med høj ydeevne, de vejer så lidt som 2,4 g og kombinerer fantastisk styrke, lethed og fleksibilitet.

Oplev alle de funktioner, der gør disse stel helt unikke.

Hvert par Blackfin er helt designet og fremstillet i Italien: Et ret og strategisk valg for at styre alle fremstillingsfaser, for at følge alle detaljer med ekstrem opmærksomhed, for at producere alle komponenter i realtid, så alle er fuldstændigt med på betydningen af ordet 'kvalitet'.

F

FACE A FACE er designet i Paris og inspireret af createur, Pascal Jaulent. Hver FACE A FACE model, er et unikt stykke kunst.

Langt fra standardiseret mode trækker hver serie sin inspiration fra moderne kunst, arkitektur og moderne design.

FACE A FACE spiller med volumen, former, materialer og teksturer. FACE A FACE briller er fransk design i hver detalje, lavet med en separat kollektion til mænd og en til kvinder.
FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over.

FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed.

'Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.'

I

Siden 1987 har Inface leveret simple, urbane og fashionable designs til brille- og solbrillestel.

'Inface er det perfekte tilbehør, som supplerer dit udseende' Inface sikre dig et godt design af høj værdi. Det kan være svært at modstå de nye kollektioner, med nye fortolkninger af klassiske figurer og farver til både damer og herrer.

K

Essensen for Kilsgaard Eyewear, er at være ærlig overfor simplicitet og elegance. Det er den danske arv der løber i årene; 'Less is always more' – undtagen når vi taler om lidenskab! Kilsgaard Eyewear følger ikke tendenser og dogmer, for at være hip eller moderigtige, men forbliver forankret i simpelt og elegant design, som aldrig går af mode.

P

Prada repræsenterer det bedste af italiensk kultur og tradition. Det er et af de mest innovative, prestigefyldte og anerkendte mærker inden for mode- og luksusvarer, med stor opmærksomhed på detaljer og nye trends. Prada Eyewear kollektionen afspejler denne tilgang med umiskendelig stil, raffineret elegance og kompromisløs kvalitet. Prada kollektionen omfatter også Prada Linea Rossa-kollektionen, som er inspireret af luksus sportsgrene til at formidle en dagligdags uformel, men sofistikeret stil.

R

Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb.

Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller.

I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer.

Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som 'Anti-Glare', havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold.

Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider.

I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.

S

Safilo brandet har siden 30'erne været Safilo koncernens vartegn på internationalt plan.

De forskellige linjer, der udgør mærket, har hjulpet med at skabe og opretholde sin prestige med forskellige kollektioner, der er differentierede for at appellere til deres specifikke målmarkeder. Safilo repræsenterer stolt kulturen i italiensk briller. Hvert stel er en erklæring om æstetik og upåklageligt håndværk. Safilos produktionsfilosofi er evolutionær. Den fusionerer traditionen og italiensk håndværk med industrielt design og med førsteklasses teknologi. Safilo kalder det 'avant-håndværk'.

"Vi mener, at stil handler om at være dig selv: et spørgsmål om ægthed, konsistens og personlig elegance."
Silhouette- Ikonisk Briller lavet i Østrig - Siden 1964.

Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouette-briller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen.

I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien - med håndværk og vægt på manuelt arbejde - det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.
Sky Eyewear er et dansk brand, som er designet af danske designere i Danmark. Sky Eyewear har to linjer i deres portfolio: SkyVintage og SkyLight.

SkyVintage er skabt med inspiration fra 70’ernes brillemode og tilført nutidig elegance ved kritisk materialevalg og nøje udvælgelse af farvekombinationer. Kollektionen omfatter moderigtige stel til både damer og herrer i alle aldre.

SkyLight er en serie af super lette stel, som fås i mange flotte farver og kombinationer. Kollektionen henvender sig både til damer og herrer.

Ud over SkyVintage og SkyLight har Sky Eyewear også et omfattende solbrille sortiment.
Starck Eyes tager sin afsæt i den menneskelige krop. Den unikke Starck Eyes kollektion fejrer det minimalisme og innovation gennem en eksklusiv teknologisk revolution, Biolink®.

Hjertebarnet for Starck Eyes er den patenterede Biolink®, et skrueløst hængsel, der er modelleret efter det menneskelige kraveben, hvilket giver en fuld 360-graders bevægelse for øget komfort og holdbarhed - biomekanik til tjeneste for synet.
I 1895 flyttede Daniel Swarovski, en boheme opfinder og visionær, til landsbyen Wattens i Tyrol i Østrig, med sin nye opfindelse designet til at skære og polere krystaller til smykker. Fra denne ydmyge begyndelse er Swarovski vokset til at være verdens førende producent af præcisionsskåret krystal til mode, smykker og nyere belysning, arkitektur og interiør.

Swarovski krystaller er blevet en vigtig ingrediens i international design. Siden 1965 har firmaet taget højde for den fine smykkerindustri med præcisionsskårne krystaller og ægte ædelstene. Swarovski benytter også dette i deres eget mærke af tilbehør, smykker og boligindretningsprodukter som distribueres gennem mere end 2 200 detailhandlere over hele verden.

I dag er virksomheden stadig familiejet og drives af 5 generation. Swarovski har globalt 26.100 medarbejdere og har butikker i 120 lande verden over.

T

Tod’s startede som et sko-brand og ideen til den ikoniske sko blev født i slutningen af 1970’erne. Inspireret af sine rejser til Staterne, hvor han opdagede en afslappet holdning til kjolen, indså Diego Della Valle, at folk havde brug for en smuk, velfremstillet sko, der kunne bæres i et professionelt, elegant eller afslappet miljø. Han udviklede et koncept og det udviklede sig til den nu internationalt berømte Tods luksusmokasin med sit varemærke; 133 gummi sten på sålen. En ny garderobe var født og den blev kaldt Gommino. Senere kom også tasker ind i kollektionen og accessoires. Alle Tods produkter er helt fremstillet i Italien. Denne strategi har vist sig at være en af virksomhedens største styrker: en ejendommelighed, der adskiller mærket og tiltrækker kunder, der virkelig sætter pris på italiensk håndværk.
Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent.

Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik.

I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection.

I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger.

I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.

W

I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London - et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig.

Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt.

Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden.

Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det ""familiens"" værdier, der adskiller dem fra 'de andre' og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.